torsdag 29 juli 2010

Hemma från Valön...Regn regn regn

Efter några underbara dagar på Valön är vi hemma på Korsängen igen. Det har verkligen varit supertrevligt där uppe med bad, båt, krabbfiske, god mat och bus bus bus bus. Tyvärr har Kirsi lyckats tömma alla kamerabilder i sin dator så jag har inte tillgång till dessa just nu, men jag lägger upp dom när jag har snott tillbaks dom. Jag har dock lite bilder från mobilen som jag lägger upp.

Eftersom vi kom hem sent igår så har den här dagen blivit lite förskjuten, frukost 09:30, lunch 13:30 och Jossan och pappa gick ut och lekte vid 17-tiden. Först tänkte vi strunta i att gå ut för att det tokregnade, men mamma tjatade på Jossan och pappa och vi gav med oss, vilken tur! Vi hade sååå kul, så vad gör man när det regnar som f-n ute? Vi började med en fotbollsmatch och avslutade med pulka, det sista var riktigt kul, Jossan vurpade så hon flög ur pulkan och skrattade så att hon nästan inte fick luft.
När vi kom in igen hade mamma fixat mat och hela familjen samlades vid bordet, Johanna fick vara med för första gången i barnstolen (förutom några små stunder på valön) Hon älskade det, shit vad hon tjatade! Hon höll igång hela middagen och lite till.

Nu är klockan 22:37 och Jossan ligger och gnäller på att hon är hungrig, ledsen och hon vill iiiiiiiinte sova!!!

Det här kan bli en lång kväll för pappa!

Gonatt!


Regnig dag på Korsängen....











Underbara dagar på valön...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar