torsdag 8 juli 2010

Besök hos doktorn m.m

Igår landade Jossan lite snett på studsmattan och vrickade knät på nåt vis, det gjorde verkligen ont i hjärtat när hon bet ihop och skulle upp och hoppa igen och se benet vika sig två gånger innan hon låg kvar på marken, hon är så tuff, hon skulle upp igen till varje pris.

Den här dagen började med att familjen sällade sig till den redan för höga statistiken av folk som åker till doktorn p.g.a studsmatteskador. Jossan hade svårt att gå i morse och det var därför vi bestämde oss för att åka in, dessförinnan hade vi stött på Jossans kompis Nora och hennes mamma utanför dagis, Noras mamma SuperSara som Jossan kallar henne är f.d. sjukgymnast och hon körde en flygande besiktning och konstaterade att inget verkade alvarligt. Doktorn höll med, inga legamentsskador, eller heter det ligamentsskador? Med tanke på hur jag stavar normalt ska vi väl kanske inte hänga upp oss på det =)

Efter besöket hos doktorn övergav pappa tjejerna som vanligt för Jobbet, halmstad tur och retur samt lite kontorspyssel. Efter jobbet hämtade pappa Jossan för att åka till Vattenpalatset i Lerum, Jossan var jättesugen på att bada, giss om besvikelsen var stor när det var stängt. Pappa gav inte upp så lätt, vi åkte till Vallhalla, stängt, Åby, stängt...vafaan. Det värkte i hjärtat att se Jossan så besviken, jag försökte dämpa mitt samvete med världens största glass, Jossna pratade fortfarande om badet och mitt samvete blev ännu sämre, det var då jag ställde till det riktigt, jag frågade Jossan vad hon helst av allt skulle vilja ha, efter lite funderande kom det.. -en grön traktor (som Erik på gården har) sagt och gjort, Briobutiken hade slut, Ica Maxi där jag sett dom hundra gånger hade slut, BR leksaker hade inga, vafaan! Nu blev jag desperat, dom där traktorerna är ju slut överallt, jag lyckades klockan 19 på kvällen deala till mig demoexet på Toys R Us ute på Hisingen.

Men men men så kul vi hade i alla barnbutiker, mamma var lagomt nöjd att vi kom hem så sent och åt middag och mamma tycker att jag skämmer bort Jossan, vad ska vi nu muta med =)

Men Jossan och pappa har haft en helt fantastisk kväll, som vi skrattat, busat, åkt bil och köpt traktorer.........kärlek! I love it!

Natti

Pappa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar