tisdag 25 maj 2010

Vad gör man på tisdag?

Den frågan fick jag av Jossan i kväll, vi pratade om dagarna igen, Torsdagar är det ju Jossan- och pappaäventyr på eftermiddagen/kvällen, fredag är det fredagsmys och lördag och söndag är det familjedagar. Jaa, vad gör man på tisdag?

Den här tisdagen fick pappa ett infall på vägen hem och köpte en sparkcyckel på vägen hem från Jobbet. När jag kom hem satt Johanna i babysittern medan mamma och Jossan höll på med middagen. Jossan avbröt genast allt annat när hon fick se att pappa hade ett paket med sig. Jossan älskade sparkcykeln, jag vet inte hur många gånger hon sagt "jag älskar mycket min sparkcykel" i kväll. För att återknyta till mosters inlägg på fb ikväll om könsroller så får jag väl erkänna, ja den var rosa! Ja den hade prinsessmotiv!

Efter middagen blev det en premiärtur (om man inte räknar en timmes inomhusåkning) på nya sparkcykeln till lekplatsen där vi tokgungade. På vägen där ifrån hittade vi Matteos boll och vi hann även med en halvtimmes bollsparkande (där tror jag jag fick tillbaks lite genuspoäng) innan vi gick hem. Jossan somnade som en stock vid 21 och Johanna verkar fortfarande inte bestämt sig om hon ska sova eller vara vaken. Pappa har dock bestämt sig, inte eurovisionssemifinal, inte kungligabröllopsförberdelser och inte tele2 reklam, det blir sova!

Gonatt!

Pappa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar