söndag 23 maj 2010

Sommar idag igen

Underbart, pappa var ute och promenerade en timma i morse, passade på att smita ut medans familjen fortfarande sov. När jag kom hem hade alla vaknat, Jossan somnade tidigt igår så hon var inte sugen på sovmorgon. Efter en tidig frukost bar det av för att olja in utemöblerna och altanen. Pappa oljade in altanen med Jossan ivrigt påhejande från insidan "jag ser din rumpa pappa!" Ok, lite häng hade jag väl på arbetsbrallorna =)

När pappa var klar blev det lekplatsen en timme, lunch och sedan ut med Jossan på en tur i vagnen, hon var trött och ville sova. När Jossan vaknade hade vi lite familjebus på baksidan innan vi åkte till Catos. Olof var fortfarande på glidarhelg så vi köpte med lite glass för fika med Katja, Henrik och Isak. Efter fikat badade Jossan som tokig i bassängen medans en lite trött isak mest värmde sig i solen. För att förhindra lunginflammation på Jossan gick vi in och fortsatte leka inomhus. Innan vi åkte hem hann vi med en grymt god middag som Katja fixade, jag brukar inte vara mycket för vegetarisk mat, men det här var gott! Gnocci (eller hur det nu stavas) mozarella, lök och bönor....

På vägen hem släppte jag av alla tre tjejerna och åkte och handlade. Väl hemma igen var det sängdags för Jossan, det tog inte så lång tid att natta henne idag trots att hon sov två timmar mitt på dagen.

Kvällen rundas av med tv, lite facebook där jag fått min första vän (Katja) och bloggen....

Godnatt!

Pappsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar