fredag 16 april 2010

Josefin älskar lillasyster.

Idag tog vi en tur till mummi & vaari på förmiddagen medan Jossan var på dagis. Moster Katja och kusinerna Isak & Henrik var där på besök, Isak hade fått tag på en radiostyrd bil och körde som tokig och Henrik testade Jossans gamla gåstol, jag tyckte jag såg lite talang, han är igång snart i den.

Sedan åkte vi och kollade på nya möbler till balkongen vilket slutade med att vi köpte en ny blandare till köket som pappa, händig som han är skruvade dit på eftermiddagen. Jag vet att det här börjar likna någon slags självbekräftelseblogg för pappa, och ok, jag erkänner, jag är ju man, jag behöver bekräftelse =)

När jag hämtade Jossan satt hon och åt mellis på dagis så jag fick hänga med dagisbarnen och personalen en stund innan vi åkte hem, alltid lika kul!

På vägen hem stannade vi vid lekplatsen och träffade en nyinflyttad tjej som hett Olivia, hon var ett halvår äldre än Jossan.
När vi kom hem var det fredagsmys, Jossan åt ostbollar (som ostbågar fast runda) det gör Jossan alltid på fredagar. Jossan och mamma hängde i lekrummet medans pappa fixade middag. Efter middagen var det lite familjebus i vardagsrummet innan nedvarvningen.

Jossan har verkligen börjat gilla att vara storasyster, on är en stolt storasyster och hon älskar lillasyster. Hon vill gärna krama och klappa lillasyster och blev jätteglad när hon fick sitta i knät ett tag.

I morgon är det städdag i föreningen, hopas det blir bra väder får då är värkligen alla barn med ute och tro mig det är hur många barn som helst i dom här 77 husen.

Pappa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar