onsdag 14 april 2010

Härliga vår...

Här i Götet har det varit fantastiskt väder, faktist ända sedan vi kom hem med Johanna..."hon kommer med solsken till mig.." eller hur är det den låten går?

Jossan har varit hemma från dagis måndag och tisdag p.g.a ögoninfektion, hon har ockå varit rena solstrålen, helt underbar. I måndags var Jossan med till pappas jobb och attesterade lite fakturor, eftersom Katarina jobbar där ville hon ha discoskorna, västen, kattmössan och solglasögonen, samtliga är presenter från Katarina.



Igår var Jossan och jag till doktorn och fixade lite salva till ögonen, det smittar tydligen inte efter man satt in behandlingen så hon är på dagis idag. På eftermiddagen tog vi med "sammansvagnen" som Jossan kallar den (syskonvagnen) till Allum och köpte skor till Jossan. När hon fick prova båda skorna frågade vi om dom var sköna att springa i, då stack hon med en jäkla fart och jag han haffa henne precis inna varustöldslarmet när hon var på väg ut. Gårdagskvällen avslutades med sångstund hemma.

Idag ska jag hämta Jossan vid 15-tiden, det är underbart väder även idag, så det blir ute lek. Sen kommer Jossans gudmor och hälsr på efter jobbet. Det blir kul!

Hoppas ni alla i min lilla trogna följarskara får en underbar vårdag/kevätpäivä

/ Pappa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar