onsdag 14 april 2010

Älskade sol & värme...

Sol, värme och pappadagar...underbart!

Idag har Jossan varit på dagis så det blev en lugn förmiddag, vi han med ett besök på bvc och lilltjejen har nu passerat 4kg och vuxit ytterligare två centimeter. Pappa har också vuxit en cm från 185cm till 186cm sedan jag skaffade senaste passet. Undrar hur lång jag kommer att bli?

Vid 15-tiden hämtade jag Jossan på dagis, alla barnen satt ute och åt mellis, dom hade även ätit lunch ute. Jossan går på ett dagis som är provisoriskt, litet, men helt fantastiskt. Jossan stormtrivs med sina kamrater och sina underbara fröknar, i fredags var dom på utflykt till triumfglass följt av picknickmellis vid bockemossen, hur mysigt som helst, Jossan hade mycket att berätta den kvällen. Jag hoppas bygget av det nya dagiset blir försenat.

När jag tjatat klart med lärare och barn lämnade vi dagis och åkte till mummi & vaari för att lämna ett löpband vi lånat för några år sedan (jag håller på att städa förrådet). Självklart blev Jossan hysterikt arg när vi skulle åka där ifrån men det gick över när vi gick in på Triumfglass och köpte med glass hem.
Väl hemma blev det glass i solen på altanen det var t-shirtväder idag.

När vi var klara gick Jossan och jag till lekplatsen där vi träffade Meja, tjejerna hade verkligen jättekul tilsammans idag. Dom hjälptes åt att gräva et stort hål, kväva en snigel och gungade i en timme. Kul att dom kommit upp i åldern så att dom börjat "prata" med varandra, kul att stå och höra på =)

När vi kom hem igen hade gudmor Katarina kommit på besök, hon hade köpt jättefina kläder till tjejerna, tack!
Katarina stannade på middag och pappa fixade lövbiff från Linas matkasse, gott! När Katarina gick blev det dusch och lite kvällsmys. Johanna är inte så nappig men Jossan gör allt för att få en "medberoende" i hemmet, Johanna spottar ut, Jossan stoppar in, Johanna spottar ut, Jossan stoppar in osv. Båda verkar outröttliga i den leken.

Nu sover Jossan och jag ska sluta skriva och lägga mig i soffan med Johanna på magen och bonda lite......

Pappa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar