söndag 6 juni 2010

Nationaldagen

Sveriges nationaldag, jag skulle ljuga om jag påstod att vi firat, jag vet inte riktigt hur man ska fira natioladagen och därför struntade vi helt enkelt i det.

I stället började vi dagen med en sovmorgon (07:40), men hela familjen samlades i mamma och pappas säng och hade morgonmys, ovanligt länge med tanke på att rastlösa Jossan var med.

Efter frukost blev det lekplatsen för Jossan och pappa, där var som vanligt Erik, Axel, Matheo och Meja samt ett antal andra barn jag inte kan namnet på. När vi var klara åkte Jossan och pappa i väg för att tvätta mammas bil, vi skulle nämligen iväg och kolla på en ny till mamma lite senare. När vi kom hem blev det korv med bröd innan vi åkte till mummi och vaari, Jossan skulle stanna där medans vi kollade på bilen.

Det enda vi igentligen märkte av nationaldagen var att Din Bil i Göteborg var stängt =( Ingen bil till mamma idag. Medans Jossan var hos mummi och vaari passade vi på att gå på en husvisning som vi hade bokat. Ett underbart hus jag gillad det även om tomten var något alpin, tyvärr lite för litet för oss, ska vi köpa nytt hus ska vi köpa större.

Väl hemma efter alla aktiviteter blev det bara en mellanlandning, Jossan körde lite nackträning med Johanna som svarade med att vända sig för första gången, bara sådär helt appropå. Vi hann även med att bada tjejerna innan vi hann iväg till Kristian och Adrian på middag.
Trevligt, god mat och Jossan hade jättekul, att se henne leka på deras tomt väckte mitt villaintresse ytterligare. Dom har verkligen gjort det riktigt fint, jag gillar deras hus även om det skulla vara lite litet för oss.

När vi kom hem igen däckade Jossan och pappa passade på att prata lite med Johanna, hon hittade verkligen sin röst ikväll, hon tjatade så att mamma fick ta fram videokameran. nu är det dock färdigtjatat, Jossan sover, Johanna sover och mamma har gått upp, jag ska följa deras exempel och bege mig uppåt.....

Natti

pappsen

Lite bilder från helgen.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar