onsdag 9 juni 2010

Äventyrsbad!!

Jobb jobb jobb, det är den största orsaken till att bloggen uppdateras mest på helgerna för tilfället, här kommer ett litet kort inlägg för att bryta trenden.

Efter Jobbet idag åkte Jossan och pappa till Äventyrsbadet på Åby och roade oss. På vägen dit upptäckte jag att Jossan börjar förstå begreppet skojja, jag pratade om ala krokodiler som dom köpt och lagt i bassängen och Jossan tittade på mig och sa,
-nu skojjar du bara pappa!

Jossan älskar att bada, det har hon alltid gjort, hon har iofs aldrig gått på babysim så jag tror det var när vi var på Teneriffa Januari -09 som intressed föddes.
Hon har simmat bra med puffarna sedan hon var lite över ett år, dessvärre är hon helvild i och i närheten av vattnet. Idag hoppade hon från en kant missade att det var ett trappsteg under och skrapade upp halva skinkan. Jag undrar vem hon fått det där vilda badandet ifrån =).
Det finns en jätterolig barnbassäng där dä tattnet går pappa till knäna och massor av rutchkanor, fiskar som sprutar vatten m.m. Jossan skulle kunna bada där i dagar.
I dag fick hon nöja sig med ett par timmar och pappa fick ömsom hota med att åka hem själ och ömsom muta med glass, det senare funkade bäst och pappa höll sitt löfte innan vi åkte hem. Jossan åt en Calippo, tyckte det var praktiskt med en sån där glass man trycker upp när vi skulle åka bil, tjenare! Calippo måste vara världshistoriens kladdigaste glass, allt som spills blir som klister....

Badandet gjorde att Jossan däckade ganska snabbt ikväll, one down, one to go!



Kramar

Pappsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar